פיגמנטציה חלק א'



השבוע עשיתי מעשה, הידד לי!
"יצאתי" מהשאננות שלי והלכתי לרופא עור. את ה"דחיפה" הזו אני חייבת לגבנית שלי, ויקי חיים, שהיא קוסמטיקאית פרא רפואית (מקבלת בהרצליה ואני ממליצה עליה בחום). הראתי לויקי את הכתמים, שמעטרים את שני צידי עצמות הלחיים ושאלתי איך והאם אפשר להעלים אותם? ויקי ענתה שעל ידי סידרת טיפולים מתאימה פיגמנטציה יכולה להעלם לגמרי או חלקית, ורצוי לטפל בזה בשלב מוקדם. אמרתי לה שזה כבר לא כ"כ מוקדם, הכתמים שלי כבר בני שמונה חודשים בערך, אך היא ענתה, שזה עדיין מוקדם.
השיחה הזו נתנה לי "בום" רציני "הלו?? תתעוררי!", וטוב שכך, דרבן אותי היום ללכת לקופת חולים להבדק אצל רופא עור. אני בעד טיפול אצל קוסמטיקאית טובה, וגם חשוב לי להבדק על ידי מקור רפואי לפני נקיטת צעדים. נכון, את הפעולה הפשוטה הזו של ללכת לקופת חולים יכולתי לעשות מזמן, אבל קיוויתי שהם יעלמו כמו שבאו. כמו חבר שהגיע לביקור לא צפוי ותכף הולך, ביי.

                                          צד ימין בתמונה העליונה, צד שמאל בתחתונה
                                     
הרופא הסתכל, הימהם "הממ...פיגמנטציה" ושאל אותי אם אני משתמשת במסנן קרינה. עניתי שלא אבל לאחרונה התחלתי להשתמש ב-bb cream המכיל מקדם הגנה 30+. למען האמת, לפני כמה חודשים השתמשתי במשך חודש במקדם הגנה 15+ ולא ראיתי שום הטבה, אפילו להפך, נראה לי שהכתמים התרחבו, אז הפסקתי. הרופא נתן לי מרשם לקרם הבהרה איזומד Esomed עם הוראות למרוח בלילה שכבה דקה מאוד על הכתמים. Esomed הוא קרם פנים רפואי המיועד להבהרת כתמי עור, הקרם מכיל 2% הידרוקינון Hydroquinone הגורם להבהרה. חשבתי שהוא נקנה עם מרשם רופא בלבד, אך מסתבר שלא, ואפשר גם לקנות אותו בכל פארם וגם אונליין. משך הטיפול בקרם הבהרה 45 יום, אחריהם לחזור לביקורת. חובה במשך הטיפול להשתמש בקרם הגנה לפני יציאה לשמש. מקדם הגנה צריך להיות בין 30-50, אין צורך בגבוה יותר (ראו פוסט קודם שלי בנושא). קרם הגנה למרוח בנוסף או במקום קרם פנים שמכיל מסנן קרינה.

ניצלתי את ההזדמנות לשאול את הרופא על תהייה שלי בנוגע לקרמים הקוסמטיים המבטיחים ניסים ונפלאות של הבהרת עור, טיפול בקמטים, מראה זוהר וכו'. האם הם באמת עובדים או ש"עובדים עלינו בעינים"? למרבית ההפתעה, דוקטור אמר שהם עובדים (בהכללה כמובן), צריך לקרוא את רשימת הרכיבים הפעילים על גבי האריזה ולשים לב לאחוז המשקל הכללי שלהם על ידי סדר הופעת הרכיבים. הדומיננטיים מופיעים בתחילתה הרשימה.

מצחיק, מעולם לא ידעתי ולא התעניינתי בפיגמנטציה עד שזה הגיע. חשבתי לתומי שהשיזוף מתקלף וניסיתי לגרד עם האצבעות בשביל להסיר (לא הלך לי מן הסתם). התעלומה נפתרה כשפפה הגיע לביקור הסתכל ואמר "מזה? אה פיגמנטציה". לדעתי זה קרה בעקבות הלידה (הרופא אמר שיתכן), תכל'ס מה זה משנה..התווספתי לקטגוריה.
הפוסט נקרא "פיגמנטציה חלק א" כי חלק ב' יגיע בתום הטיפול לאחר השינוי המיוחל. אני מקווה שתהיינה תוצאות ואוכל להמליץ על הטיפול.