אור לעור


שבוע שעבר הייתי בהרצאה "לעצור את הזמן - כלים לטיפול נכון בעור" שהועברה על ידי ד"ר חגית מץ, סגנית מנהל מחלקת עור בבי"ח איכילוב. ההרצאה היתה מעניינת, אפילו חידשה לי כמה דברים, והדבר החשוב בהם, הוא שיש משהו שעוזר !!

המזיקים הגדולים ביותר לעור הם שמש ועישון. לגנטיקה יש השפעה חשובה מאוד על טיב העור שלנו, ולעור יש זיכרון. הזיכרון מתבטא בגיל מאוחר, והנזקים שעוללנו בצעירותנו באים לידי ביטוי חיצוני. כל מה שהשתוללנו ולא שמרנו אז --- רואים היום. אי אפשר לתקן נזקים. אפשר להראות טוב יותר בעזרת טיפולים - אך אי אפשר להעלים את הנזק שנעשה.

נקודות חשובות נוספות:
* אין להחשף לשמש בין השעות 10-16
* 10 דקות חשיפה לשמש מספקות את כמות ויטמין D המומלצת לאדם
* מקדם הגנה SPF30 הוא המקדם הרצוי לשימוש. מספר גבוה ממנו (100 לדוגמא) מכיל יותר כימיקלים היות והוא צריך לעמוד ביעד של 100, וזה לא מומלץ לעור
* מקדם הגנה צריך להגן מקרני UVA ו-UVB
* ראשי תיבות של SPF= SUN PROTECTOR FACTOR
* יש להמרח חצי שעה לפני יציאה מהבית על כל האזורים החשופים לשמש כולל צוואר. יש לחדש מריחה כל שעתים
* בים - לחדש מריחה אחרי זיעה ואחרי טבילה במים
* מסכות ביתיות טבעיות להחזרת לחות לעור הפנים אינן יעילות כפי שטועים לחשוב, רק חלק קטן מהויטמינים נספג בעור אם בכלל

ומה כן עוזר לעור?
חומצה רטינואית ורטינול.

את החומצה הרטינואית גילו במקרה, כשנתנו למתבגרים משחה לטיפול באקנה שהכילה חומצה זו. התוצאה היתה לא רק שהאקנה עבר אלא הפנים הפכו זוהרות יותר והעור נראה טוב יותר הרבה מעבר להעלמת הפצעים.
את החומצה המופלאה הזו אפשר לקבל בקופת חולים במרשם על ידי רופא עור. כמובן שכל הנשים ששמעו את זה (כולל אותי כמובן) נידלקו ואחרי שהד"ר הנכבדה סיימה את ההרצאה הפציצו אותה בשאלות על החומצה. לדבריה מקבלים את המשחה עם הוראות שימוש. צריך למרוח ממש מעט, מריחת יתר גורמת לאדמומיות. יפה, טוב לדעת ועוד יותר טוב לדעת, שאפשר להשיג את זה מקופת חולים. צריך באמת לקפוץ בהזדמנות לרופא לבדוק מה הענינים עם המשחה הזו.

רטינול - נגזרת של החומצה. בקרמים שמתהדרים בנוכחות של רטינול, יש לבדוק במרכיבים כמה אחוז רטינול קיים. בדר"כ הכמות אינה רשומה על גבי המוצר, והרטינול נמצא, אם כי במינון נמוך (הגיוני למדי היות ומדובר בייצור תעשייתי), אי לכך השפעתו בהתאם.

אני מצרפת קישור לכתבה שמצאתי שקצת מסבירה על החומצה הרטינואית. ועוד אתר שמסביר יפה על החומצה.

ההרצאה נערכה מטעם מועדון bewell של בי"ח איכילוב. המועדון מספק שרותי מידע ללא תשלום.