פדיקור ביתי

אני אוהבת כפות רגלים יפות ומטופחות. מבחינתי, צפרני ידים-רגלים היינו הך. יש לנו מזג אויר חם, הרגל חשופה כחצי שנה, מחודש אפריל עד אוקטובר, חצי שנה במשך כל שנת חיים אנו מסתובבים עם אצבעות מבצבצות מבעד נעלי האצבע וכפכפים, זה המון זמן! כמו שאנו שומרות על כל איבר בגוף, כפות הרגלים בדיוק באותה קטגוריה.



ללכת ללמכון לעשות פדיקור זה הכי כיף ומפנק בעולם, אבל גם בבית זה פשוט, קל, חסכוני, ואם יש את האפשרות להתפנק תוך כדי עם משהו שאנחנו אוהבות כמו: כוס קפה, יין, קריאה, צפיה בטלביזיה או כל דבר אחר שמרגיע אותנו זה מושלם.
פעם השקעתי. היו זמנים בהם מילאתי גיגית במים חמים ותוספות, לקחתי אותה לסלון, הכנתי כוס קפה ואיזה פינוק טעים, הדלקתי טלביזיה וישבתי ככה הרבה זמן. כשהמים התקררו הרתחתי מים חמים בקומקום והוספתי לגיגית לחימום. היום? למי יש את האפשרות/חשק/זמן/סובלנות. את המדריך לפדיקור ביתי שרשמתי מטה עשיתי באמבטיה אבל אפשר לבצע גם בגיגית או דלי מים, כמויות מים ושמן קטנות בהתאם.

עזרים דרושים:
מדריך לפדיקור ביתי: 
  1. ממלאים אמבטיה במים חמים בדרגת חום שאוהבים
  2. מוסיפים שמן אמבט או תינוקות
  3. משרים את הרגלים לפחות 5 דקות
  4. מוציאים ומנגבים היטב
  5. גוזרים, משייפים לאורך הרצוי ושווה בין כולן
  6. מורחים קרם רגלים או חמאת גוף על כפות הרגלים, על גב הכפות עד הקרסולים ומעסים היטב. לא משנה איזה קרם משתמשים כל עוד הוא כבד ושומני. אפשר בהחלט להשתמש בקרם ידים. מי שסובלת מיובש קיצוני אני ממליצה קרם פלקסיטול לידים
  7. מורחים לק בסיס שקוף על הציפורנים
  8. מורחים את הלק שאוהבים או משאירים נטורל

טיפים:
  1. צפורני רגלים צריכות להיות קצרות. אורך אידאלי הוא 1-1.5 מ"מ תלוי במבנה הצפורן. ברגע שמתארכות קצת מעבר, לקצר אותן אפילו עד השורש הן במילא גדלות מהר. הצפורן לא צריכה להיות בולטת מעבר לכף הרגל.
  2. גוון לק הוא אמרה אופנתית. לטעמי האישי, כף רגל צריכה להיות רכה ומעודנת ולא גותית מאיימת. ליצירת מראה זה מתאימים גוונים עדינים החל מבהירים שקופים ועד גווני ורוד ואדום. שחורים, ירוקים כחולים ושות' מחוץ לתחום.
  3. אפשר לקשט עם אבן קטנה, מדבקה או חותמת בגבול הטעם הטוב. צפורן מלאה באבנים מנצנצות מושכת תשומת לב מוגזמת ולא בהכרח נכונה (אמיתי, ראיתי את זה בתוספת לק בורדו וציפורנים מחודדות מבצבצות מעבר לסנדל).
  4. אסור לק מתקלף לא, לא, לא, לא ברגלים ולא בידים. התקלף? תקני או הסירי.
  5. בזמן חורף אפשר לאוורר את הציפורנים ולתת להן לנוח בלי לק, בלי מחזק, ככה נטורל, שתתרענן, שתגדל להיות תהיה חזקה יפה ובריאה לקיץ הבא.