טיפים לטיפוח השיער

עונות מעבר הן מצב אידיאלי לשיער. להבדיל מחורף שהשיער מתייבש לאיטו, מקיץ שהוא מתייבש מהר אבל נהיה יבש כמו קש, עונות המעבר הן פרס. חוץ מזה שהשיער מסתדר נהדר תודות לאחוזי לחות נמוכים, זהו זמן מצויין לטיפוח מעבר לשגרה הרגילה ולטיפים שעונה זו "תפורה עליהם".

1. הבהרה עצמית - איזה כיף להבהיר את השיער במינימום השקעה ועם תוצאה יפה. עונות מעבר הן המוצלחות ביותר לשם הבהרה עצמית של השיער. הסיבה היא שאפשר להסתובב בשמש עם שיער חשוף ולא חם מדי. אפשר לחפוף ולצאת לסידורים, לשבת בבית קפה, להנות מהשמש וככל העולה על רוחכם. מיץ לימון סחוט או תרסיס סאן אין מבהירים את השיער. אני אישית חולה על סאן אין, גאון מי שהמציא את מוצר הפלא הזה. שימוש כל כך פשוט, תוצאה מיידית ויפה, הצבע שמתקבל עדין ובאמת נראה כמו התבהרות מהשמש ולא צבע. לא סתם נקרא "סאן אין". הרעיון
הוא לרסס את השיער ולייבש. הייבוש בחום יוצר את הצבע. הוראות שימוש: לרסס שיער לח ולסרק אותו עם מסרק או אפילו סתם להעביר את היד בתנועת סירוק לפיזור הצבע. ליצירת גוונים - לרסס במפוזר איפה שרוצים שיראו גוונים. סיימנו לרסס? עכשיו הדבר הכי כיפי - לצאת לסיבוב בשמש. השיער מתייבש ומתבהר, בדוק מניסיון. קחי בחשבון ששיער חום כהה מצריך יותר הבהרות מאשר שיער בהיר. בכלל, התרסיס מתאים לשיער חום בינוני עד בהיר. מזה בינוני? לא כהה נוטה לשחור. את אותה תוצאה אפשר להשיג גם בשימוש על ידי מייבש שיער. מניסיון, מייבש שיער טוב כשרוצים להבהיר את החלקים הפנימיים של השיער, שלא גלויים לשמש. אגב, גם לא חייבים לחפוף, אפשר להרטיב בכיור או להעביר "שפריץ" של מים במקלחת. סאן אין נמכר בסופר פארם במחיר 60 שקלים לפני הנחות, תמצאו אותו באגף לצבעי שיער. 

2. ריח טוב - אז לא בא לנו לחפוף כל יום, עוד לא הגיע הקיץ שחייבים, ובכל זאת מתחשק לרענן את השיער בריח טוב כאילו יצאנו עכשיו מהמקלחת. מעט ספריי גוף על השיער בכמה כיוונים וביצענו את העבודה בהצלחה. ריח טוב שנשאר ונשמר כאילו חפפנו זה עתה. למה ספריי גוף ולא בושם? כי בושם מכיל אחוז אלכוהול בריכוז גבוה יותר ומייבש את השיער. 

3. ריענון שיער - בהמשך לסעיף הקודם, שלא מתחשק לנו לחפוף - אפשר לחפף (הא איזה משחק מילים). פעולת הרטבה פשוטה של השיער במי ברז גורמת לשיער להראות רענן יותר. אפשר לקנות שפריצר (או מיכל תרסיס מי גוף שהתרוקן), למלא במים ולרסס איתו את השיער. טיפ למתקדמות: מי ים מעצבים את השיער ותלתלים בפרטליפים ומודגשים יותר, אפשר לרכוש תרסיס עיצוב "אחרי ים" (בינתים נמכר בארה"ב בלבד ומדי פעם יש משהו בסטרוברינט). 

4. קשרים וריכוך - לא חובה להשתמש בקרם לפתיחת קשרים, מרכך טוב עושה את אותה העבודה ואפשר להשתמש איתו באותה צורה. משמע: בתום חפיפה למרוח מעט מרכך על השיער או על הקצוות בלבד, להסתרק ולהשאיר על השיער, עובד מצויין. לאחר מכן אפשר להמשיך את שגרת הטיפוח עם המוצרים הרגילים שאנו מעצבות. המרכך/מסכה במקרה זה משמשים כקרם לפתיחת קשרים ומרככים את השיער. שימי לב שמדובר בכמות מועטה רק לשם פתיחת הקשרים וריכוך. 

5. מסיכה לשיער - תקופה ארוכה השתמשתי במסכת שיער טובה כפריט עיצוב. פשוט משאירה אותה על השיער בתום החפיפה, מנערת את התלתלים ונותנת להם להתייבש טבעי. השיער נראה נפלא, ועד היום כשאני עושה זאת אני מקבלת שפע מחמאות ושאלות מה הסוד שלי. עובד מצויין כשאת ממהרת לצאת מהבית ואין לך זמן לעצב את השיער. 

6. ייבוש שיער - לא עוד מגבת מכבידה כרוכה על הראש לייבוש וספיגת המים. חולצת טריקו רגילה, הכי פשוטה שיש, היא ה"מגבת" החדשה. הטריקו סופג היטב את המים, קל על השיער, ולא משאיר שוונצים מעצבנים. לאחר חצי שעה, כשהשיער כבר מעט התייבש אפשר להוריד את החולצה ולעצב כאוות נפשך. 

7. עיצוב - עיצוב עושים על שיער לח בלבד. כשהשיער רטוב יש נטיה למרוח יותר ממה שצריך וזה מתבטא במראה הסופי. כמו שנאמר "כל המוסיף גורע". 


** כל המוצרים המופיעים בתמונות אלו מוצרים שניסיתי וממליצה.