קניות בבודפשט


כל הטיפים לחופשת חורף מדהימה בבודפשט, מלאת קניות, שתעשה לכם חשק ! 

מזג אויר, לבוש, מה לקחת במזוודה, קניות, מטבע הונגרי, מחירים - הכל לפניכם:


חופשת חורף בבודפשט

מבט למלון גלרט

טיסה - נכון לעת כתיבת שורות אלו, טיסות אל על לבודפשט יוצאות מטרמינל 1, הטרמינל הישן ממנו יוצאות טיסות הלואו קוסט.
לא לתכנן על שפע קניות בדיוטי הענק ועל טרקלין VIP 😓, בדיוטי הקטן מבחר מצומצם.
משך הטיסה 3 וחצי שעות, הארוחה שמקבלים היא כריך ובקבוק מים. דאגו לאכול לפני, לקנות בארומה בטרמינל או להביא אוכל מזין לטיסה.


מתחילה שקיעה 

הגעה למלון - כשנוחתים ויוצאים מהביקורת, לכו ימינה ומולכם תראו חברת הסעות, שעושה שאטלים מהשדה למלון miniBUD Airport Shuttle. זו מונית גדולה, שלוקחת אתכם עד פתח המלון עם נוסעים נוספים. עלות נסיעה כיוון אחד לאדם 21 יורו ואם משלמים מיד על הלוך חזור מקבלים הנחה (35 יורו לזוג במקום 42). מומלץ, חוסך כסף של מונית ובלגן לחפש אוטובוס/מטרו למלון.

מלון - בודפשט מתחלקת לשני צדדים בינהם נהר. חלק מערבי וחלק מזרחי, בודה ופשט, החלק הצעיר של העיר והחלק העתיק. 

בודה, החלק העתיק של העיר, יפה בטרוף. בחורף מקבל מעטה קסום של שלג ונראה כמו סיפור אגדות. סמטאות ציוריות, חנויות מזכרות ואתרים היסטורים. מלון מפורסם בצד זה הוא גלרט (תמונה העליונה) בגלל בריכת השחייה, המרחצאות והעתיקות שלו - משנת 1918, מאה שנה.
המאה שנה האלו באים לידי ביטוי בחדרים (הרגילים בכל אופן, אין לי מושג אם יש שם חדרי יוקרה). ישנים, מכוערים, קרים, עם קירות מקולפים, ארון עץ ישן של פעם ורדיאטור נייד (בנוסף למערכת הסקה מרכזית, שכנראה חלשה, חבל שלא צילמתי, לא חשבתי על זה אפילו מהזעזוע). החדרים שפונים לנהר עולים יותר. קיצר, תעשו טובה לעצמכם, מי שחושק במרחצאות המוניות שיסע לחמת גדר בפחות כסף.
בודה מכוסה שלג

פשט, החלק הצעיר של העיר, מלא ברחובות תוססים, חנויות בגדים ואתרים הסטוריים. בואו נאמר, החלק המעניין של העיר, מפוצץ מלונות.
מלון במיקום מעולה הוא מרקיור סיטי סנטר נמצא ברחוב ואצי, מרכז העניינים. משקיף היישר לחנות מנגו, תוכלו להסתכל עליה בארוחת הבוקר.
דווקא מארוחת הבוקר, לא התלהבתי, הייתי במלונות מדורגים פחות עם אוכל יותר טוב. אין יוגורטים אישים (אלא קערות מלאות יוגורט חמוץ), אין מבחר מאפים (רק קרואסון חמאה ועוגת חנק), אין ממרחים בקופסאות אישיות (ממרח שוקולד וריבות עתירות סוכר בקערות), יש 3 מכונות קפה (זהות) ושום קפה לא טעים 😛. חוץ מזה יש הכל ושרות נהדר בחדר האוכל ובבית המלון בכללו.
חדר במלון מרקיור סיטי סנטר

ארוחת בוקר

חלק מארוחת בוקר: קרואסון חמאה פריך, עוגת חנק ופירות עייפים

חנות מנגו נשקפת מחדר אוכל
יציאה מבית מלון מרקיור סיטי סנטר

רחוב ואצי - הרחוב של הקניות (בשדרות אנדרשי יש חנויות מותגים: מייקל קורס, לואי ויטון ואפילו מיכל נגרין). הרחוב די קצר! לא משופע חנויות כמו באמסטרדם או וינה.
החלק המעניין מתחיל בדיוק במלון ומגיע עד כיכר במרחק של פחות מקילומטר. בחלק הקטן הזה אפשר למצוא בנוסף למנגו שמול המלון, פארפומריות, ריזרבד, זארה, C&A, H&M, פול אנד בר, ברשקה, מאק, קליניק וזהו בגדול מהמעניינים. להורים שביננו שהתבקשו להביא לגו - יש חנות לגו מול קפה אנה, החנות נפתחת  בשעות הבוקר המאוחרות (שאר החנויות פתוחות מ10 עד 21). יוניקלו אין בואצי ואין בהונגריה בכלל.
אם תקחו מהמלון שמאלה ושוב שמאלה, רחוב ואצי ממשיך ומוביל ישר לשוק המקורה. הרחוב מלא בחנויות מזכרות ומסעדות ואין מה לעשות שם מבחינת קניות, חנויות בגדים רק בחלק שציינתי.
רחוב ואצי ביציאה מהמלון

רחוב ואצי מבט מהמלון מוקדם בבוקר



פינוקים בקפה אנה 
חנות לגו מול קפה אנה
פארמים - יש את רשת dm, רוסמן ודאגלס. הם לא נמצאים בכל מקום, הסניפים קטנים ומבחר דל. רצוי ואפילו חובה לקנות מוצרי בסיס אישיים: דאודורנט, מי פה, מסיכה לשיער וכו'. למעט סכיני גילוח שעולים אותו הדבר, כל השאר זול משמעותית: דאודורנטים כעשרה שקלים, מסיכה לשיער של לוריאל 15 שקלים, ליסטרין גדול 15 שקלים.

שוק מקורה - אולי כי הייתי בבודפשט מלא פעמים, אולי סתם כי מיציתי ת'קטע של השווקים, לא מבינה את הבאז מהשוק ולמה חובה לבקר. שוק, כמו כל שוק, רק מקורה. הכניסה שופעת חנויות שוקולדים, מרציפן  ושאר מזכרות (יותר זול בסופר). כמו כל שוק יש פירות, בחלק הצדדי דגים, בקומה שניה מסעדות, אפשר לשבת בכיף לשתות בירה או מרק גולש. בחורף מעט תיירים ויותר הונגרים מבוגרים. אפשר לוותר על המקום ואפשר להיכנס לסמן V שהייתם, שוק הכרמל הרבה יותר סבבה ותוסס.
הגשר ליד השוק מוביל לצד השני של הנהר הישר למלון גלרט, כן, מרחק הליכה.
השוק המקורה

הגשר ביציאה מהשוק מוביל לצד השני של הנהר, למלון גלרט

מטבע - המטבע המקורי פורינט, היחס נכון להיום 1 פורינט = 0.013 שקל. הבגדים היקרים שראיתי ברשתות עלו 10,000 פורינט דהיינו 130 שקלים.
★רוב הבגדים נכון לתחילת ינואר במבצעים נעים בין 3,000 - 5,000 פורינט (40-65 שקלים), שווה יותר מהארץ ויקר יותר מפולין.
★סריגים וסווטשרים שראיתי בH&M בארץ 3 ימים לפני הטיסה ב100 שקלים בבודפשט נמכרו ב-40!
★חולצות הופכות (פייטים) לילדים שנמכרות פה ב80 שקלים ומבחר דל, ראיתי בכמויות עצומות במחירים של מ-2,995 פורינט (40 שקלים) עד 5,995 פורינט (80 שקלים).
★סריגים במבצע לילדים שעולים בבודפשט 1,990 פורינט (26 שקלים) ראיתי בארץ אחרי שחזרתי ב-40 שקלים ומבחר דל. חלק מהרשתות מקבלות יורו, לא לעוף על הצ'יינג' הראשון שתמצאו, יש פערים בין מקום למקום.
ברשקה, בארץ 100 שקלים בבודפשט 4.995 פורינט = 65 שקלים

סטארדיווריוס, בארץ 100 שקלים בבודפשט 3,995 = 52 שקלים

אוכל - לא אלאה אתכם בהמלצות על מסעדות כי יש מלא, בכל צעד ומחירים סבירים. זול מהארץ ובהשוואה לפולין - יקר ופחות טעים. יש רשתות של קפה קוסטה וסטארבקס, העוגות בסטארבקס דלות לעומת המבחר שאני רגילה בשאר המדינות שהייתי, שלא להוסיף יבשות. את עוגיית השוקולד צ'יפס שקניתי זרקתי לפח, אבן! אי אפשר היה לנגוס.
בתי קפה, עוגות וכל השאר - כחולת מתוק, לא עפתי על כלום למעט המחיר.
הונגריה ידועה בדובוש שלה, ובכלל הקטע של עוגות טורט הולך חזק. העוגות עצמן עשויות היטב, מתוקות במידה וזולות. פרוסת עוגה ברוזוורם המפורסמת עולה כ-595 פורינט (8 שקלים).
רוזוורם נמצאת בבודה, החלק העתיק של העיר, בית קפה אינטימי קטן, קיים משנת 1827, וכמו שהיה לפני 10 שנים שהייתי ככה נשאר, לא שיפצו, לא הרסו, לא הגדילו, לייק גדול! השתן לא עלה למוח מה שנקרא.
לא חובה להיות שם, אבל אם אתם באזור תכנסו, תמיד נחמד לשבת. 5 עוגות, 3 שתיה ושירות (השרות תמיד כלול במחיר) עלו 73 שקלים ! ! ! מטורף💓.
קפה ג'רבו (בטוח קראתם עליו) - מהומה על מאומה. מקום ענק, ריק ברובו, אין לי מושג איך מחזיקים אותו, צריך להשכיר אותו לארועים. מבחר דל של עוגות לא מגרות, מחירים כ-2,500 פורינט לפרוסה (33 שקלים) ואם לוקחים טייק אווי זה חצי מחיר. בשביל להגיע לשרותים אפשר ללכת לאיבוד בתוך גודל המקום. ג'רבו יושב בכיכר המרכזית של רחוב ואצי, איפה שנגמרות החנויות אי אפשר לפספס.
קפה ג'רבו בכיכר ואצי

העוגות בקפה ג'רבו

קפה רוזוורם אינטימי, טעים, זול ומפוצץ אנשים

פינוקים ברוזוורם

מרציפן - רשת מפורסמת של מרציפנים בשם סזאמוס. חנות/בית קפה סזאמוס נמצאת צמוד לבית המלון (יוצאים מהמלון ומיד שמאלה ברחוב קטן). מקום אינטימי ומתוק. אפשר לקנות שוקולדים, מרציפן ולשבת במקום לאכול עוגה. מרציפן קטן עולה 595 פורינט (8 שקלים). ברור שקניתי סטוק הביתה וברור שטעים (מתה על מרציפן) אבל - לשקד תבור שלנו יש מרציפנים לא פחות טעימים.
בכל מקרה, אחרי שמילאתי את כיסי ותיקי בשפע מרציפנים כאילו אין מחר, גיליתי שחלק נכבד מהמבחר נמכר בשוק המקורה ובסופר המקומי טסקו אומנם לא הכל, אבל די והותר בשביל לקנות הביתה ולחברים. אם פיספסתם בכל זאת - תמצאו בדיוטי באריזות אחרות, מחיר שונה, אבל אותה חברה.
סזאמוס

קניונים - אני לא בעד קניונים בחו"ל כי אני מעדיפה לטייל ברחוב במקום לשרוץ בקניון, מה גם לרוב ברחובות הראשיים יש את כל המותגים. רחוב ואצי דל במבחר וימים מושלגים לא מאפשרים יום טיול ארוך בחוץ אזי קניון הוא חלופה נהדרת להעביר את היום. בקניונים באמת יש הכל, הגדולים מבינהם הם "ווסט אנד" ו"ארנה", ארנה יותר גדול ויפה. בארנה יש בקומה למטה חנות טסקו ענקית וצריך לקנות שם את כל השוקולדים, מרציפנים וחטיפים (צ'יפס פפריקה!) בשניהם יש חנויות לגו למי שפיספס בואצי.
בסוף קניתי בקניון מאותן רשתות בואצי, מה שכן, המבחר שונה בין חנות לחנות (ואצי/קניון/קניון), יש חנויות עם יותר פריטים ויותר מידות של סוף עונה.

חנות רק של פופה

קניות 😊😊😊


מה ללבוש בחופשת ינואר ???!!! - אז ככה, מזג אויר חורפי של תחילת ינואר, בסביבות 0 מעלות. יש ימי שמש קרים ויש ימי שלג, גשם לא היה. כפפות אטומות ורצוי מרופדות תשמשנה אתכם היטב אלא אם כן תלכו עם ידים בתוך הכיסים של המעיל.
לצלם עם כפפות זה בעייתי, תצטרכו להסיר אותן ולקפוא. כפפות צמר אינן מתאימות למזג אויר! הקור חודר מבעדן וכנ"ל לגבי כובע, שיהיה אטום או סרוג צפוף.
🌸מעיל - מעיל סגנון יוניקלו ארוך מתאים בול למזג אויר, עם סוודר קל וחולצה מתחת - אתם מסודרים. הכובע של המעיל לא יושב הדוק ועף בהליכה.
המעיל ארוך, מסתיר תחת וירכים וסוגר די יפה את הגוף. הוא קל למשא, נכנס בקלות למזוודה ולתיק בקניון, פשוט אליפות! מי שאין לה יוניקלו או דמוי - למהר לקנות. שווה כל שקל/דולר.
🌸צעיף - עם מעיל שסוגר את הצוואר כמו יוניקלו אין צורך, חבל על המקום במזוודה.
🌸נעלים - בשום פנים ואופן לא ספורט ולא סניקרס למצב שלג, כמה שזה מגניב. הכי טוב מגפי שלג, מה שטוב בהם שלא מחליקים ויש ממש יפים. מגפים אפשר לקנות בקניונים שציינתי. בכל מקרה, חשוב שהנעל תהיה אטומה שלא תרטב. שלג ניחה, אבל כשהוא נמס נוצרת שלולית, שלא תמיד רואים אותה ואופסי קטן מטביע את הנעל, את הגרב, את כף הרגל והאופציה היחידה היא לחזור למלון לייבש או לקנות הכל חדש.
אני נעלתי מגפי UGG שלא אטומות גשם אבל מחממות בטרוף, התאים לי בול, נוח להליכה, עמד בתנאי שלג, מה שכן פיספוס קטן של שלולית הרטיב את הקצוות, לא במצב של לקנות נעל חדשה אבל כן לייבש. אי אפשר ללכת איתן בשלג כבד אבל אפשר בדרכים מפולסות ושלג קל. כמו כל נעל הן מחליקות וצריך לדרוך בזהירות או לחלופין להיות אירופאים ולדעת כיצד לצעוד בתנאים אלו.
🌸משקפי שמש - אמרו לי לקחת, אמרתי לא צריך, אז וואלה - טעות. כשיש שמש היא מסנוורת וכשיורד שלג המשקפים מונעים ממנו להכנס לעינים.

עם כל הטיפים האלו  - מאחלת לכם חופשה נעימה ומלא קניות !