קניות בפולין

כאחת שמרבה בטיסות לפולין וקניות כמובן, איך לא😛, בביקור הנוכחי הייתי ענווה.
השהות הנוכחית הוקדשה לפעילות אקסטרים, אי לכך הקניות שלי הסתכמו בשלל מרוסמןסופר פארם והלבשה בקטנה.
ה"הלבשה בקטנה" כללה: סניקרס מברשקה (140 שקל פולין, 200 שקל בארץ - הפרש 40%) וחולצה מסטרדיווריוס (100 שקל פולין, 160 שקל בארץ - הפרש 60%). בגדול, ביגוד והנעלה בפולין זולים בכ-40%, יש גם יוצאי דופן בפער זול יותר. 

רוסמן וסופר פארם הן רשתות הפארם בפולין. רוסמן גרמנית וסופר פארם שלנו רק במחירים שווים יותר, אתם לא מבינים עד כמה...
אני תמיד נכנסת לשם, אף פעם לא נמאס, תמיד יש מה לקנות. ברוסמן אפשר למצוא גם מתנות לילדים (לגו בינוני במחיר שווה, חוברות מדבקות ועוד).
שלל קניות צנוע

הפוסט הנוכחי מוקדש ל"מציעאס" בפארמים ונתחיל בשורת סיכום:
כל מוצרי הפארם שיש בארץ, אפילו הדברים הבסיסים, זולים משמעותית בפולין, אם מתוכננת נסיעה באופק עדיף להתאפק ולקנות שם. 

המטבע של פולין הוא זלוטי, ואיזה כיף, השער היציג שלו בערך כמו השקל שלנו, זה חוסך לנו זמן של חישובים. 1 זלוטי = 90 אגורות. בחישובים אני עושה יחס של 1:1, כלומר 1 שקל = 1 זלוטי, למרות שתכלס זה 10% פחות.
בפוסט אנקוב במטבע שקל למרות שנקנה בזלוטי.

מה קניתי הפעם:

דיוטי:
* ג'ל אלכוהול לידים, בסט סלר של באת אנד בודי וורקס, בחרתי חמש, מחיר לאחד 2$. לג'לים ריחות מטריפים כמו שאר המוצרים שלהם ולא לחינם הם כל כך מפורסמים. בארה"ב המחיר 5 בקבוקים ב-7$ דולר.
* ליקר באד אפל מחיר 20$ כמות 1 ליטר (70 שקלים). בארץ הליקר עולה 120-130 שקלים בקבוק 700 מ"ל.
אלכוג'ל של Bath and Boody Works

פולין:
* דאודורנט ליידי ספיק סטיק, עולה כולו 7.50 שקלים ברוסמן, אז הבאתי שניים עד הנסיעה הבאה. המחיר הרשמי בארץ כ 30 שקלים, במבצעים אפשר למצוא ב-17 שקלים, מדובר על הבקבוקים הרגילים בגודל של 45 גרם. 
דאודורנט ליידי ספיד סטיק, 7.5 שקלים בלבד! 

* מוצרים מוקטנים. נכון שזה אחלה לקחת לנסיעה הכל בקטן? משקל קטן ופחות מקום בתיק. אני מציעה לכל מי שמרבה בטיסות להצטייד במיני כאלו, כל מה שיש קטן לקחת. מצאתי דאודורנט קטן, משחת שינים קטנה, שמפו פאנטן קטן, קצף גילוח קטן (בדיוטי פרי בלבד). מה שלא מצאתי, ודי חרשתי, זה קרם גוף קטן. הפתרון היחיד לקרם גוף, לקנות קופסה קטנה ולמלא בקרם גוף מהבית.

* לקים סאלי הנסן: אינסטה דריי במחיר של 8.50 שקלים, קומפליט סלון מניקור במחיר 15.50 שקלים (בארץ 40 שקלים), מחזק ציפורנים במחיר 8 שקלים Sally Hansen Advanced Hard as Nails (בארץ 50 שקלים). 
הלקים של סאלי טובים באיכותם, עמידים, מחזיקים מעמד אצלי 3 ימים ללא בעיה. האינסטה דריי באמת מתייבש מהר, מה שכן - המברשת של המותג קצת עבה לי. אני רגילה ל OPI, שאיתם נדיר לפספס. 
המחזקים של סאלי הנסן טובים ומנסיון שלי אכן מקשים ציפורניים שבריריות. המחזק שקניתי בעל פורמולת ניילון, מיועד לציפורניים עדינות ושבריריות (בול אני), עוזרות למנוע התקלפות בעזרת אומגה 3 ותמצית סויה. אופן שימוש: למרוח 2-3 שכבות על הציפורן ולחכות להתייבשות.
סאלי הנסן לקים ומחזק ציפורניים, איכותיים וזולים
מחזק ציפורנים 8 שקלים

קרם קקאו - לא שאני צריכה קרמים, אני מלאת באת אנד בודי, אבל אני אוהבת קרמים וחיפשתי משהו קטן שיוכל לשמש אותי לנסיעות. את הקרם הזה אני מכירה כי קניתי בעבר קופסה גדולה. לאוהבי שוקולד יש לו ריח קקאו קל. הוא מולטי שימושי, מיועד לעור פנים רגיל עד יבש, טוב לפנים, ידים, כפות רגלים. אפשר להשתמש איתו בכל הגוף, אם כי אני מוצאת זאת פחות נוח בגלל הסמיכות, וחבל, זו קופסה של 50 גרם שמתאימה לנסיעות. 
קרם שמן זית - על אותו עקרון כמו קרם קקאו רק עם ריח אחר ומיועד לעור רגיל. טרם ניסיתי, קיים גם בקופסה גדולה.
קרם קקאן וקרם שמן זית 

קרם סמותי מלון - אני מזה מבסוטית מהקרם! קניתי אותו ואת האבטיח, כי נגמרו לי הקרמים של באת אנד בודי וטרם הגיעו החדשים שהזמנתי. הקרם סמיך יותר מתחליב אבל קל יותר מקרמים חמאתיים. מצויין לשימוש על כל הגוף, ריח טוב, עדין אך לא חזק כמו באת אנד בודי. נספג מהר, משתמשת איתו בכל הגוף גם פנים.
קרם סמותי אבטיח - שייך לאותה סדרה כמו הקרם הקודם, רק בריח שונה. אריזה בת 200 גרם. קרם בצבע ורוד בהיר, לא ריח מובהק של אבטיח אלא כמו תערובת פירות יער. אני מאוד אוהבת את האריזה, משובבת לב, עושה חשק להשתמש. רק עכשיו בעת סקירת הפרטים הקטנים, אני שמה לב שהקרמים שייכים לחברה פולנית, שאני מאוד אוהבת, כי יצא לי לקנות מוצרים שלהם בעבר והייתי מרוצה. לחברה קוראים Bielenda ובלי לשים לב, יש לי הרבה מוצרים שלהם. פשוט קניתי מה שמצא חן בעיני ופתאום שמתי לב שהכל שייך לאותה חברה, אחלה חברה, ממליצה. מחירים אגב זולים מאוד כיאה לפולין. אני חושבת השהקרמים עלו לי משהו כעשרים שקל כל אחד.
קרם סמותי, ריחות נעימים, נספגים מהר

קרם CC בורזואה - אני מאוד אוהבת את מראה של סיסי וביבי כי הוא מצליח לתת אחידות מסויימת לעור ולהימנע ממראה מסכתי של מייקאפ.
קרם סיסי של בורז'ואה מלחח את העור, בעל מקדם הגנה SPF15 ולדברי היצרן מכיל שלושה פיגמנטים לתיקוני גוון: אפרסק, ירוק לטשטוש אדמומיות ולבן להארה.
הקרם מגיע בשלושה גוונים, הצבע שלקחתי Rose Beige. הפיה של השפופרת צרה וארוכה, זה מונע נזילה של חומר ומגן על נקיון האריזה. פורמולה מאוד נוחה להשמה, דלילה ביחס לביבי של בובי בראון או מאק אשר מעניקות כיסוי גבוה יותר. אם אני משווה אותו לביבי של פופה, שיש לי בגוון בהיר יותר, התוצאה הסופית על הפנים זהה. נשגבת מבינתי הסיבה, אולי בגלל הדלילות? הסיבה שקניתי אותו, כי רציתי כהה מפופה.
 בורז'ואה קרם CC דווקא אחלה


הולו פריימר - טוב, להודות בעובדה שהוא עלה לי 20 שקלים או פדיחה?
אני אגיד לכם מה, זה לא שאני זקוקה לו, יש לי פריימרים בבית ויש לי קרמי הארה. מאקבובי בראוןאייקוניקבנפיט...פשוט פארמים הם מקום אהוב עלי, לא קניתי כלום בחו"ל וזה באסה כזה בלב בלי קניות, קניות עושות אדנרלין, אז קניתי.  למה דווקא את זה? או, שאלה טובה. יצא לי לנסות סרום הארה מדהים של חברה בשם Lumene הנמכרת בין היתר באתר הפולני ליידי מייקאפ. הנחתי לעצמי שאם הוא קיים באתר, הוא בטח גם קיים בפארמים ולכן חיפשתי בין המדפים סרום הארה של אותה חברה. לא מצאתי. מה שכן מצאתי, זה פריימר מאיר של חברה אחרת, ובדיעבד הסתבר לי, שהוא גם של בילנדה. ההולו פריימר הוא קרם הארה לכל דבר. הוא קליל ומתייבש מהר על העור. מתאים כבסיס איפור מתחת למייקאפ, בערבוב עם המייקאפ, או נקודות הארה מעל המייקאפ. זה אינו סרום, המרקם שלו והנראות שלו שונים. מחיר 19.5 שקלים כמות 30 גרם.
בילנדה הולו פריימר ממש שווה ! 


מייבלין סומק קרם - אחת הקניות המוצלחות שלי, Dream Matte Blush, בגוון Burgundy.
אני אומרת לכם, לפעמים פשוט מבאס אותי מחירים יקרים של מותגים רק בגלל השם.
יש לי סומק קרם נפלא של בובי בראון, הכל באמת טוב, אין מה להגיד, משתמשת בו הרבה ומרוצה. צבע יפה, מרקם נעים, אריזה נראת טוב אחרי הרבה זמן, אין שחיקה של כיתוב. הסומק הנפלא של בובי עלה 160 שקלים. עכשיו נחזור לסומק של מייבלין.
סמקי קרם של מייבלין מגיעים בארבעה צבעים, חיפשתי משהו בורוד כי כתומים למינהם יש לי בשפע. למייבלין יש צבע ורוד הנקרא Mauve Intrigue, הוא ורוד בהיר ויתאים לבהירות עור, לגוון עור שלי, זית מה שנקרא, הולם מאוד גוון Burgundy. הוא צבע יין ועל הפנים בטשטוש נראה כמו הסמקה טבעית, בריאה, מזה יפה! מזה מחמיאה!
כאילו...אני לא התכוונתי לקנות, סתם עברתי על מדפי האיפור והוא נקלט לי בעין, כל כך עפתי על התוצאה שקניתי. מי בכלל זכר באותו רגע נסער, שיש לי בובי בראון בבית במחיר פי 4.
הקרם מגיע באריזת קופסה מתוקה,  מחירו 41 שקלים כמות 6 גרם (בובי בראון 3.7 גרם).
מייבלין סומק קרם, מומלץ! 


גולת הכותרת לוריאל רוויטליפט:
לוריאל רוויטליפט, צילום יח"צ, עם שלי השתמשתי ושכחתי לצלם

רויטליפט פילר - את הדובדבן שבקצפת שמרתי לסוף והוא אמפולות של לוריאל המכילות חומצה היאלרונית. בארץ המחיר הרשמי עומד על 110 שקלים, לעיתים במבצעים ב-89 שקלים. לפי דברי היצרן הקפוסלות מכילות חומצה היאלרונית טהורה ובזה אמרנו הכל. חומצה היאלרונית טובה לעור.
שילמתי 33 שקלים בלבד על הפילר באותה רשת, סופרפארם פולין!
אני מאמינה, שבטיפוח עור חשוב קרם לחות טוב, אי חשיפה לשמש ידוע ונקיון העור.
אחוז החומצה שקיים בקרם בין אם הוא 5% או 15% זניח חיצונית אבל חשוב מאוד פנימית! (והמבין יבין). העור שלנו מתבגר מטבע החיים, שמירה נכונה וגנטיקה טובה יזקינו אותו לאט יותר, לא הקרם עם החומצה מה שישפר אותו, הקמטים ישארו. לא מאמינה שקרם עם חומצה יעשה פלאים בעור יותר מאשר קרם לחות רגיל וטוב.
בכל מקרה, במחיר אטרקטיבי של 33 שקלים לא אכפת לי לנסות.
אחרי שבוע של שימוש, יכולה להגיד שלי העור נראה אותו הדבר. יש לו תחושה אחרת בבוקר, הוא מרגיש חלק כאילו שמרחתי פריימר, אין שום חספוס, מעין שכבת הגנה ולכן מרגיש מתוח יותר.

המינוח של דברי היצרן באתר, המבטיח עור גמיש יותר ומתוח, מדוייק. כי משהו בפורמולה מחליק את הפנים אפילו לאחר
מה קורה לאחר שהקפוסולות מסתיימות? העור חוזר למצב הרגיל, עם החספוס וכל שאר הבאגים.

בקפסולה יש מלא חומר. אני מורחת על הפנים בנדיבות ונשאר עוד, מורחת על הצוואר ונשאר עוד, מורחת על גב הידים ונשאר עוד. אחרי 5 קפסולות, החלטתי להשתמש עם קפסולה אחת במשך יומים.
לסיכום, אחלה אפקט, עבודה רגעית מצויינת, לטווח הרחוק  - אין תועלת.